HGD Sp z o.o.
ul. Browarowa 21
43-100 Tychy
e-mail: lp.topsdraob@oruib
Tel: 880 482 713
Wyniki badań reklamy na telebimach
Reklama na telebimach (nazywanych też ekranami LED), zaliczana jest do grona reklamy zewnętrznej powszechnie nazywanej reklamą OUTDOOR lub OOH (Out Of Home). Reklama na ekranach typu led (telebimach) w Polsce to wciąż nowość, ale na świecie zyskuje ona coraz szerszą rzeszę zadowolonych klientów.
Reklama na telebimach (nazywanych też ekranami LED), zaliczana jest do grona reklamy zewnętrznej powszechnie nazywanej reklamą OUTDOOR lub OOH (Out Of Home). Reklama na ekranach typu led (telebimach) w Polsce to wciąż nowość, ale na świecie zyskuje ona coraz szerszą rzeszę zadowolonych klientów.
 
Skuteczność tego typu reklamy jest poparta różnego rodzaju wynikami, które chcielibyśmy Państwu zaprezentować: Według badań MASSACHUSETTS INSTITUTE OF TECHNOLOGY 9 na 10 osób zwraca uwagę na reklamę świetlną emitowaną na ekranach LED, z czego aż 87% badanych potrafi odtworzyć zapamiętany obraz ruchomy (ekran LED), podczas gdy obraz statyczny (zwykły billboard) tylko 34%. 
Międzynarodowa organizacja POPAI (Point of Purchase Advertising Institute) na podstawie przeprowadzonych badań marketingowych, wykazała wzrost sprzedaży produktów promowanych przy użyciu technologii obrazu dynamicznego o około 10+12%, a w połączeniu z promocjami cenowymi aż o 22%! 
Temat reklamy multimedialnej na telebimach wciąż wywołuje wśród społeczeństwa skrajne opinie. Mimo, iż telebimy reklamowe funkcjonują na całym świecie od wielu lat, spełniając rolę bardzo popularnego medium typu outdoor w przekazywaniu informacji i docieraniu do klienta, w Polsce obarczone są dozą nieufności i ostrożności. 
Firma Blue Eyes Technology na zlecenie jednego z klientów przeprowadziła sondaż dotyczący stosunku społeczeństwa do reklamy multimedialnej na telebimach. Badanie w formie ankiety przeprowadzono na jednej z warszawskich ulic na przypadkowej grupie przechodniów. Wśród pytanych znalazło się 63% kobiet i 37% mężczyzn w wieku od 26 do 85 lat. Na pytanie o reklamę multimedialną na telebimach 66 % ankietowanych udzielało pozytywnej odpowiedzi. Stwierdziło, że reklama im się podoba i budzi dodatnie skojarzenia. 10 % badanych stwierdziło, że ta forma reklamy nie budzi ich sympatii. 21% ankietowanych to osoby, które nie wyrobiły sobie jeszcze zdania - zaznaczyły obojętny stosunek do multimedialnej reklamy na telebimach. Tylko 3% ankietowanych 
Z przeprowadzonych badań wynika, iż większości z nas podoba się reklama na telebimach i oglądamy ją, ponieważ zwraca naszą uwagę oraz sprawia, że miasta są kolorowe. Skąd zatem ta doza nieufności? Czy wyżej wymieniona ostrożność spowodowana jest obawą przed nowościami technologicznymi? Czy firmy, które inwestują w reklamę nie powinny być otwarte na nowe kierunki działań i takim właśnie podejściem wyprzedzać konkurencje? 
Nie ma jednoznacznych odpowiedzi, jednak jedno jest pewne: trendy reklamowe zmieniają się z roku na rok, a firmy, aby poprawić swój wizerunek będą musiały szukać coraz skuteczniejszych przekazów reklamowych.
E: lp.topsdraob@oruib T: 880 482 713